Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/10167
Назва: | Імпресіоністичний інтертекст у романі О. Уайльда «Портрет Доріана Ґрея» |
Автори: | Таловиря, Г.М. Ніколенко, О.М. Тимінська, І.М. |
Тематичні ключові слова: | Оскар Уайльд імпресіонізм інтертекст мистецький контекст художній образ портрет роман англійська література |
Дата публікації: | 2020 |
Видавництво: | Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка |
Анотація: | У статті розглянуто мистецький інтертекст у романі О. Уайльда «Портрет Доріана Ґрея», зумовлений розвитком імпресіонізму в образотворчому мистецтві й у художній літературі Європи на межі XIX–XX століть. «Портрет Доріана Ґрея» – це роман перехідного типу, в якому поєднано риси традиційної та новітньої поетики, зумовленої активним розвитком модернізму в європейському мистецтві. Імпресіонізм, який спершу сформувався у французькому живописі наприкінці XIX ст., на межі віків посів міцні позиції в художній літературі, що засвідчує роман О. Уайльда «Портрет Доріана Ґрея». Мистецький інтертекст твору визначає захоплення автора ідеями Дж. Рескіна, У. Пейтера, творчістю прерафаелітів, спадщиною художників-імпресіоністів і японською естетикою укіє-е, яка вплинула на розвиток європейського імпресіонізму. Важливу роль у романі відіграють згадки про знакові для імпресіоністів виставки – Grosvenor (Лондон) і виставки Жоржа Пті на вулиці Сез (Париж). О. Уайльд активно використовував поетику імпресіонізму в романі, що виявилося в різноманітних засобах створення портретних характеристик, замальовках природи й міста, мистецьких алюзіях та ремінісценціях. Це засвідчує перехід жанру англійського роману до модернізму. Імпресіоністичний інтертекст у «Портреті Доріана Ґрея» розширив межі романної структури, зробивши акцент не на зовнішньому зображенні, а на вираженні суб’єктивних вражень і відчуттів, які, на думку О. Уайльда, має закарбувати нове мистецтво. |
Бібліографічний опис: | Ніколенко О.М. Імпресіоністичний інтертекст у романі О. Уайльда «Портрет Доріана Ґрея» / О.М. Ніколенко, Г.М. Таловиря, І.М. Тимінська // Філологічні науки. – 2020. – Вип. 32. – С. 41– 48. – DOI: https://doi.org/10.33989/2524-2490.2020.32.202449 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/10167 |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра загального мовознавства та іноземних мов |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Таловиря_2020.pdf | стаття | 163.78 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.