Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/10167
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТаловиря, Г.М.-
dc.contributor.authorНіколенко, О.М.-
dc.contributor.authorТимінська, І.М.-
dc.date.accessioned2021-12-29T10:29:23Z-
dc.date.available2021-12-29T10:29:23Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/10167-
dc.descriptionНіколенко О.М. Імпресіоністичний інтертекст у романі О. Уайльда «Портрет Доріана Ґрея» / О.М. Ніколенко, Г.М. Таловиря, І.М. Тимінська // Філологічні науки. – 2020. – Вип. 32. – С. 41– 48. – DOI: https://doi.org/10.33989/2524-2490.2020.32.202449uk_UA
dc.description.abstractУ статті розглянуто мистецький інтертекст у романі О. Уайльда «Портрет Доріана Ґрея», зумовлений розвитком імпресіонізму в образотворчому мистецтві й у художній літературі Європи на межі XIX–XX століть. «Портрет Доріана Ґрея» – це роман перехідного типу, в якому поєднано риси традиційної та новітньої поетики, зумовленої активним розвитком модернізму в європейському мистецтві. Імпресіонізм, який спершу сформувався у французькому живописі наприкінці XIX ст., на межі віків посів міцні позиції в художній літературі, що засвідчує роман О. Уайльда «Портрет Доріана Ґрея». Мистецький інтертекст твору визначає захоплення автора ідеями Дж. Рескіна, У. Пейтера, творчістю прерафаелітів, спадщиною художників-імпресіоністів і японською естетикою укіє-е, яка вплинула на розвиток європейського імпресіонізму. Важливу роль у романі відіграють згадки про знакові для імпресіоністів виставки – Grosvenor (Лондон) і виставки Жоржа Пті на вулиці Сез (Париж). О. Уайльд активно використовував поетику імпресіонізму в романі, що виявилося в різноманітних засобах створення портретних характеристик, замальовках природи й міста, мистецьких алюзіях та ремінісценціях. Це засвідчує перехід жанру англійського роману до модернізму. Імпресіоністичний інтертекст у «Портреті Доріана Ґрея» розширив межі романної структури, зробивши акцент не на зовнішньому зображенні, а на вираженні суб’єктивних вражень і відчуттів, які, на думку О. Уайльда, має закарбувати нове мистецтво.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherПолтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленкаuk_UA
dc.subjectОскар Уайльдuk_UA
dc.subjectімпресіонізмuk_UA
dc.subjectінтертекстuk_UA
dc.subjectмистецький контекстuk_UA
dc.subjectхудожній образuk_UA
dc.subjectпортретuk_UA
dc.subjectроманuk_UA
dc.subjectанглійська літератураuk_UA
dc.titleІмпресіоністичний інтертекст у романі О. Уайльда «Портрет Доріана Ґрея»uk_UA
dc.typeНаукові статтіuk_UA
dc.identifier.udc821.111.09Уайльд-
Розташовується у зібраннях:Кафедра загального мовознавства та іноземних мов

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Таловиря_2020.pdfстаття163.78 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.