Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/10167
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Таловиря, Г.М. | - |
dc.contributor.author | Ніколенко, О.М. | - |
dc.contributor.author | Тимінська, І.М. | - |
dc.date.accessioned | 2021-12-29T10:29:23Z | - |
dc.date.available | 2021-12-29T10:29:23Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/10167 | - |
dc.description | Ніколенко О.М. Імпресіоністичний інтертекст у романі О. Уайльда «Портрет Доріана Ґрея» / О.М. Ніколенко, Г.М. Таловиря, І.М. Тимінська // Філологічні науки. – 2020. – Вип. 32. – С. 41– 48. – DOI: https://doi.org/10.33989/2524-2490.2020.32.202449 | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті розглянуто мистецький інтертекст у романі О. Уайльда «Портрет Доріана Ґрея», зумовлений розвитком імпресіонізму в образотворчому мистецтві й у художній літературі Європи на межі XIX–XX століть. «Портрет Доріана Ґрея» – це роман перехідного типу, в якому поєднано риси традиційної та новітньої поетики, зумовленої активним розвитком модернізму в європейському мистецтві. Імпресіонізм, який спершу сформувався у французькому живописі наприкінці XIX ст., на межі віків посів міцні позиції в художній літературі, що засвідчує роман О. Уайльда «Портрет Доріана Ґрея». Мистецький інтертекст твору визначає захоплення автора ідеями Дж. Рескіна, У. Пейтера, творчістю прерафаелітів, спадщиною художників-імпресіоністів і японською естетикою укіє-е, яка вплинула на розвиток європейського імпресіонізму. Важливу роль у романі відіграють згадки про знакові для імпресіоністів виставки – Grosvenor (Лондон) і виставки Жоржа Пті на вулиці Сез (Париж). О. Уайльд активно використовував поетику імпресіонізму в романі, що виявилося в різноманітних засобах створення портретних характеристик, замальовках природи й міста, мистецьких алюзіях та ремінісценціях. Це засвідчує перехід жанру англійського роману до модернізму. Імпресіоністичний інтертекст у «Портреті Доріана Ґрея» розширив межі романної структури, зробивши акцент не на зовнішньому зображенні, а на вираженні суб’єктивних вражень і відчуттів, які, на думку О. Уайльда, має закарбувати нове мистецтво. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка | uk_UA |
dc.subject | Оскар Уайльд | uk_UA |
dc.subject | імпресіонізм | uk_UA |
dc.subject | інтертекст | uk_UA |
dc.subject | мистецький контекст | uk_UA |
dc.subject | художній образ | uk_UA |
dc.subject | портрет | uk_UA |
dc.subject | роман | uk_UA |
dc.subject | англійська література | uk_UA |
dc.title | Імпресіоністичний інтертекст у романі О. Уайльда «Портрет Доріана Ґрея» | uk_UA |
dc.type | Наукові статті | uk_UA |
dc.identifier.udc | 821.111.09Уайльд | - |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра загального мовознавства та іноземних мов |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Таловиря_2020.pdf | стаття | 163.78 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.