Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/13353
Назва: Improving the monitoring of the operational and technical condition of rigid airfield pavements = Удосконалення моніторингу експлуатаційно-технічного стану жорстких аеродромних покриттів
Автори: Ільченко, В.В.
Дубик, О.М.
Степанчук, О.В.
Талавіра, Г.М.
Тематичні ключові слова: runway
apron
rigid airfield pavement
inspection
monitoring
operational and technical condition
злітно-посадкова смуга
перон
жорстке аеродромне покриття
обстеження
моніторинг
експлуатаційнотехнічний стан
Дата публікації: 2021
Видавництво: Національний університет "Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка"
Анотація: An analysis of domestic and foreign methods for assessing the operational and technical condition of airfield pavements is given. The essence of the ACN-PCN method for determining the bearing capacity of airfield pavements is described. It has been established that over a long period of the airfield pavement operation of the "Mykolayiv International Airport" under the natural influence, climatic and operational factors, destructions were formed on the pavement, which is distinctive for each type of artificial pavement of the runway, taxiway and apron. Based on the monitoring results, a forecast was made for the operational and technical condition of the rigid airfield pavements of the Mykolayiv International Airport.
Наведено аналіз вітчизняних та закордонних методик оцінювання експлуатаційно-технічного стану аеродромних покриттів. Викладено суть методу ACN-PCN при визначенні несучої спроможності аеродромних покриттів. Розглянуто можливості обмеження повітряних суден за масою та інтенсивністю польотів. Розглянуто і проаналізовано літературні джерела, присвячені питанням класифікації пошкоджень і дефектів аеродромних покриттів та дослідженню причин їх виникнення. Встановлено, що за тривалий час експлуатації аеродромних покриттів «Миколаївського міжнародного аеропорту» під негативним впливом природно-кліматичних та експлуатаційних факторів на покритті утворились руйнування, що характерні для кожного типу штучного покриття злітно-посадкової смуги, руліжної доріжки А (РД-А) та перону. Основними видами руйнувань на аеродромі є: викришування асфальтобетону, відображені наскрізні тріщини, сіткоподібні тріщини, поздовжні тріщини на місцях технологічних швів при укладанні асфальтобетонної суміші. Наведено класифікаційні числа ACN літаків, які експлуатуються на аеродромі «Миколаївського міжнародного аеропорту. Визначено класифікаційні числа PCN покриттів перону, злітно-посадкової смуги та руліжної доріжки А. За результатами проведеного моніторингу виконано прогноз експлуатаційно-технічного стану жорстких аеродромних покриттів «Миколаївського міжнародного аеропорту». Встановлено, що виконання злітно-посадкових операцій літака B737-900 з ACN=51 на злітно-посадковій смузі «Миколаївського міжнародного аеропорту» здійснюється з коефіцієнтом перевантаження 1,46. Обґрунтовано доцільність проведення капітального ремонту чи реконструкції аеродрому «Миколаївського міжнародного аеропорту». Надано пропозиції і рекомендації щодо відновлення експлуатаційно-технічного стану аеродромних покриттів на прикладі «Миколаївського міжнародного аеропорту».
Бібліографічний опис: Improving the monitoring of the operational and technical condition of rigid airfield pavements / O.M. Dubyk, V.V. Ilchenko, O.V. Stepanchuk, H.M. Talavira // Збірник наукових праць. Серія: Галузеве машинобудування, будівництво = Academic journal. Series: Industrial Machine Building, Civil Engineering / голов. ред. С.Ф. Пічугін. – Полтава : Нац. ун–т «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», 2021. – Вип. 2 (57). – С. 59–67. – https://doi.org/10.26906/znp.2021.57.2635
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/13353
Розташовується у зібраннях:Кафедра автомобільних доріг, геодезії та землеустрою
ЗНП. Серія: Галузеве машинобудування, будівництво. 2021. № 2 (57)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
9.pdfнаукова стаття810.32 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.