Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/7313
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Павельєва, А.К. | - |
dc.date.accessioned | 2020-05-17T10:39:19Z | - |
dc.date.available | 2020-05-17T10:39:19Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | http://reposit.pntu.edu.ua/handle/PoltNTU/7313 | - |
dc.description | Павельєва А.К. Проблеми вивчення літературознавчих категорій «художній час» і «художній простір»: теоретико-методологічний аспект / А.К. Павельєва // Тези 72-ої наукової конференції професорів, викладачів, наукових працівників, аспірантів та студентів університету, присвяченої 90-річчю Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» (Полтава, 21 квітня – 15 травня 2020 р.). – Полтава : Національний університет імені Юрія Кондратюка, 2020. – Т. 1. – С. 231-232. | uk_UA |
dc.description.abstract | У тезах розглядаються художній час та художній простір як одні із найважливіших компонентів твору, які реалізуються в сюжетній дії, у побутових деталях, інтер’єрі, в історичних реаліях та історичних персонажах, у мові героїв та оповідача, у хронології викладу подій та просторі, де вони розгортаються, у темпі та інтенсивності дії, у компонуванні розділів чи частин художнього тексту. Зокрема, висвітлюються дві основні концепції фабульно-сюжетного художнього часу – циклічна й лінійна, або лінійно-фіналістська (А. Я. Гуревич) та такі різновиди художнього часу оповідно-наративний (час зображення) та фабульно-сюжетний (зображений час), який має багато різновидів: історичний (соціально-історичний), хронікально-побутовий, авантюрний (пригодницький), кризовий, містичний, фантастичний, ідилічний та міфологічний, біографічний, космічний, календарний, добовий, безподієвий. Окрема увага приділяється різновидам художнього простору: «точковому», «лінеарному», «площинному» та «об’ємному», земному і космічному, реально видимому та уявному, близькому, віддаленому, побутовому, містичному, фантастичному, міфологічному, сакральному та ідилічному. Автор тез зазначає, які саме функції виконують категорії часу та простору у художніх текстах. Композиційно значимими є такі просторові мотиви, як мотиви дому, площі, перехрестя, верху/низу. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» | uk_UA |
dc.subject | художній час | uk_UA |
dc.subject | художній простір | uk_UA |
dc.subject | просторовий мотив | uk_UA |
dc.subject | хронологія подій | uk_UA |
dc.subject | сюжетна дія | uk_UA |
dc.subject | компонент твору | uk_UA |
dc.title | Проблеми вивчення літературознавчих категорій «художній час» і «художній простір»: теоретико-методологічний аспект | uk_UA |
dc.type | Thesis | uk_UA |
dc.identifier.udc | 821.161.1.09-31+929 Гоголь | - |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра германської філології та перекладу |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Павельєва 72 конф..pdf | 186.57 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.