Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/4275
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЧернишов, В.В.-
dc.date.accessioned2018-10-03T11:54:14Z-
dc.date.available2018-10-03T11:54:14Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://reposit.pntu.edu.ua/handle/PoltNTU/4275-
dc.descriptionЧернишов В.В. Концепт «солодкість» у Григорія Сковороди: філософський аспект / В.В. Чернишов // Гуманітарні студії : зб. наук. праць. – К. : КНУ ім. Т. Шевченка. 2017. – Вип. 30. – С. 163–173.uk_UA
dc.description.abstractУ статті здійснено аналіз філософського аспекту концепту "солодкість" у творчості Г.С. Сковороди. В результаті дослідження автор робить висновок про наявність у творчості Г.С. Сковороди цілої феноменології солодкості, котра знаходить символічне унаочнення у гомологічному поєднанні "Епікур Христос" й органічно поділяється на філософію солодкості, теологію солодкості та феноменологію містичного досвіду солодкості. Зосереджуючи свою увагу на досліджені філософії солодкості, автор доходить думки, що підставою для залучення й викоритання Г.С. Сковородою даного концепту стали, з одного боку, особистий екзистенціальний досвід, тоді як з іншого – обізнаність мислителя з ученням античних епікурейців, головним джерелом котрої стали для нього твори римських поетів – Квінта Горація Флакка та Публія Овідія Назона, а також твори Сенеки. Автор стверджує, що "солодкість" або "насолода" інтерпретуються Сковородою як мета будь-яких екзистенціальних прагнень людини, проте, саму насолоду він розуміє передусім як насолоду Істиною, практичним результатом чого є відкриття таємниці спорідненості (сродності), котре, у свою чергу, є запорукою людського щастя.uk_UA
dc.description.abstractThe paper deals with concept of ‘sweetness’ as it appears in Gregory Skovoroda’s works. The study results conclusion that there is a whole phenomenology of sweetness, which finds its symbolic representation in the homological junction ‘Epicurus Christ’, and can organically be divided into philosophy of sweetness, theology of sweetness, and phenomenology of the mystical experience of sweetness. Focusing on the study of the philosophy of sweetness, the author comes to conclusion that the foundation for Skovoroda’s use of this concept is, on the one hand, his personal existential experience, as on the other there are teachings of ancient Epicureans, the main source of which for Skovoroda were works of the Roman poets – Quintus Horatius Flaccus and Publius Ovidius Naso, as well as the works of Seneca. The author states that G.S. Skovoroda interprets ‘sweetness’ (or ‘delight’) as the ultimate end of every existential pursuit of every human being. However, the sweetness itself Skovoroda understands as the sweetness of Truth, practical outcome of which he sees in knowledge of the self, revealing the mystery of vocation (srodnost), as the latest, in its own turn, is the foundation of human happiness.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherКиївський національний університет імені Тараса Шевченкаuk_UA
dc.subjectантична традиціяuk_UA
dc.subjectСковородаuk_UA
dc.subjectепікуреїзмuk_UA
dc.subjectепікурействоuk_UA
dc.subjectнасолодаuk_UA
dc.subjectтеологіяuk_UA
dc.subjectхристиянський реалізмuk_UA
dc.subjectукраїнська філософіяuk_UA
dc.subjectхрис- тиянська філософіяuk_UA
dc.subjectестетизмuk_UA
dc.subjectaestheticismuk_UA
dc.subjectancient traditionuk_UA
dc.subjectdelightuk_UA
dc.subjectEpicureanismuk_UA
dc.subjectGregory Skovorodauk_UA
dc.subjectmysticsuk_UA
dc.subjectcristian philosophyuk_UA
dc.subjectchristian realismuk_UA
dc.subjectUkrainian philosophyuk_UA
dc.subjecttheologyuk_UA
dc.titleКонцепт "солодкість" у Григорія Сковороди: філософський аспектuk_UA
dc.typeНаукові статтіuk_UA
dc.identifier.udc1 (091)-
Розташовується у зібраннях:Кафедра загального мовознавства та іноземних мов

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
HStudies_KNU_30.pdfСтаття518.22 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.