Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/14799
Назва: The results of monitoring the properties of road embankment soils = Результати контролю властивостей ґрунтів дорожнього насипу
Автори: Винников, Ю.Л.
Ільченко, В.В.
Єрмоленко, Д.А.
Львовська, Т.В
Тематичні ключові слова: road embankment
soil base
silty loam
soil compaction
soil moisture
soil skeleton density
maximum molecular moisture capacity
long-term strength
дорожній насип
ґрунтова основа
суглинок пилуватий
ущільнення ґрунту
тривала міцність
вологість ґрунту
щіль-ність скелету ґрунту
число пластичності
максимальна молекулярна вологоємність
метод ріжучих кілець
Дата публікації: 2022
Видавництво: Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»
Анотація: For five full-scale objects, research methodology and geotechnical control results of physical and mechanical characteristics of in layers compacted silty loam within the road embankment after its construction and before the operation start are presented. According to the statistical analysis of the two-factor experiment data sample, empirical coefficients values of the analytical dependence of stabilized moisture for loams’ in layers rolling on the value of soil skeleton density within the embankment and the plasticity index of these soils were obtained. It has been proven that this parameter corresponds to the maximum molecular moisture capacity in clay soils, at which it is most expedient to do in layers compaction to ensure subgrade long-term strength
Для п’яти натурних об’єктів подано методику досліджень і результати геотехнічного контролю фізико-механічних характеристик пошарово ущільненого суглинку пилуватого в межах дорожнього насипу за час після його зведення та до початку експлуатації. За статистичним аналізом вибірки даних двочинникового експерименту отримано величини емпіричних коефіцієнтів аналітичної залежності стабілізованої вологості суглинків для їх пошарового укочування від значення щільності скелету ґрунту в межах насипу та числа пластичності цих ґрунтів. Доведено, що цей параметр відповідає вологості максимального вмісту зв’язаної води в глинистих ґрунтах, за якої найбільш доцільно пошарово ущільнювати їх для забезпечення тривалої міцності земляного полотна. Також проаналізовано найбільш популярні тренди сучасної транспортної геотехніки: модифікації конструкції дорожнього насипу відповідно до його призна-чення, матеріалу, геометричних параметрів, природних умов експлуатації, небезпечних інженерно-геологічних про-цесів і т. ін.; комбінації пошарового ущільнення ґрунту з геосинтетичними стками чи просторовими (3D) георешіт-ками; попереднє фізичне моделювання процесу ущільнення ґрунту для оптимізації режиму зведення насипу конкрет-ним ущільнюючим механізмом; стандартний лабораторний тест певного грунту для визначення оптимальної вологості його ущільнення з наступним польовим контролем якості ущільнення; пошарове ущільнення ґрунту з позицій забез-печення тривалої міцності земляного полотна, тощо. Відзначено оригінальні особливості в проектуванні земляного полотна, як-то: використання емпіричних рівнянь взаємозв’язку між фізичними та механічними властивостями ущі-льнених ґрунтів у насипу; прийняття ортотропної моделі ґрунтового середовища; моделювання методом скінчених елементів процесу ущільнення ґрунтів для насипу; застосування ймовірностних підходів з оцінювання неоднорідності штучно створеного середовища й ризиків його експлуатації
Бібліографічний опис: The results of monitoring the properties of road embankment soils/ Yu. Vynnykov, V. Ilchenko, D. Yermolenko, Т. Lvovska // Збірник наукових праць. Серія: Галузеве машинобудування, будівництво = Academic journal. Series: Industrial Machine Building, Civil Engineering / голов. ред. С.Ф. Пічугін. – Полтава : Нац. ун–т ім. Юрія Кондратюка, 2022. – Вип. 1 (58). – С. 100–106. – https://doi.org/10.26906/znp.2022.58.3084
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/14799
Розташовується у зібраннях:Кафедра буріння та геології
ЗНП. Серія: Галузеве машинобудування, будівництво. 2022. № 1 (58)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
document (7).pdfнаукова стаття717.96 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.