Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/14672
Назва: Spatial interaction analytical links study of category M1 road trains = Аналітичне дослідження просторової взаємодії ланок автопоїзда категорії М1
Автори: Орисенко, О.В.
Скорик, М.О.
Криворот, А.І.
Вірченко, В.В.
Тематичні ключові слова: road train
traction and coupling device
trailer
rotation matrices
fixed and moving coordinate systems
автопоїзд
тягово-зчіпний пристрій
причіп
матриці поворотів
нерухома та рухома системи координат
Дата публікації: 17-гру-2022
Видавництво: Національний університет "Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка"
Анотація: During the movement of a road train, the towing device takes on the load from one link of the road train and transmits it to another. In the study of the processes of links interaction in real traffic conditions, a spatial system of forces acts on each road train link and there is a need to bring them to the calculated plane. It is proposed to consider each link in a separate spatial coor-dinate system, which is fixed with this link, and then, using the developed transition tables, to bring these forces to the coordi-nate system, which is fixed with another link.
Під час руху автомобільного поїзда взаємодія між його окремими ланками відбувається через тягово-зчіпний при-стрій. Саме цей вузол сприймає на себе навантаження від однієї ланки автопоїзда та передає його до іншої. Тому вірне визначення величини та напрямку сил, які виникають в тягово-зчіпному пристрої є актуальною задачею, яка дозволяє вирішити ряд питань пов’язаних з дослідженням експлуатаційних властивостей автопоїзда, таких як: динаміка руху, гальмівні властивості, паливна економічність, стійкість, безпека руху, зручність керування та ряд інших. Також це є важливим і при проектуванні його окремих деталей і вузлів, таких, наприклад, як тягово-зчіпний пристрій. Зазвичай, при дослідженні динамічної взаємодії ланок автопоїзда та кінематики його руху обмежуються плоскими розрахунко-вими схемами, які дозволяють розглядати протікання цих процесів лише в одній площині. Проте, в реальних умовах руху на кожну ланку автопоїзда діє просторова система сил і виникає потреба у їх приведенні до розрахункової площи-ни. У протилежному випадку облік складових, що впливають на взаємодію ланок буде неповним, а отже і неточним. Для більш повного врахування силової взаємодії між ланками автопоїзда пропонується розглядати кожну ланку у окремій просторовій системі координат, яка нерухомо пов’язана з цією ланкою, а потім за допомогою розроблених таблиць переходу приводити ці сили до системи координат, яка нерухомо пов’язана з іншою ланкою. Застосовуючи такий підхід, на прикладі розрахунку динамічних навантажень у тягово-зчіпному пристрої автопоїзда категорії М1 у випадку відхилення напрямку його руху від горизонтального прямолінійного показано, що динамічний вплив причепа на автомобіль-тягач виявлятиметься не лише у повздовжньому напрямку, а й у складових по іншим осям просторової системи координат, що дозволяє прогнозувати вплив причепа на характер руху автопоїзда в цілому.
Бібліографічний опис: Spatial interaction analytical links study of category M1 road trains / Oleksandr Orysenko, Maksym Skoryk, Anatolii Kryvorot, Viktor Virchenko // ACADEMIC JOURNAL Industrial Machine Building, Civil Engineering. – Полтава : Нац. ун-т ім. Юрія Кондратюка, 2022. – Т. 2 (59). – С. 34-40. – doi:https://doi.org/10.26906/znp.2022.59.3097.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/14672
Розташовується у зібраннях:Кафедра галузевого машинобудування та мехатроніки
ЗНП. Серія: Галузеве машинобудування, будівництво. 2022. № 2 (59)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
3097-Текст статті-4349-1-10-20231230.pdfОсновна стаття914.47 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.