Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/13442
Назва: Детонаційно-газове зміцнення деталей двигунів внутрішнього згорання
Автори: Фролов, Є.А
Попов, С.В.
Ясько, С.Г.
Орисенко, О.В.
Тематичні ключові слова: детонаційно-імпульсне зміцнення
поршень
жарове кільце
напилення
покриття
Дата публікації: 2021
Видавництво: Національний аерокосмічний університет "ХАІ"
Анотація: Робота присвячена підвищенню надійності та довговічності деталей циліндро-поршневої групи двигунів внутрішнього згорання. Зміцнення деталей машин можливе за рахунок застосування спеціальних технологічних процесів. Сучасні матеріали та покриття повинні задовольняти високим робочим температурам і навантаженням. Хромування, борування та іонно-плазмове напилення не задовольняють встановленим вимогам якості. Алюмінієвий поршень зазнає руйнувань в районі головки. Це проявляється у накопиченні шпарин, каналів, слідів вимивання сплаву. Окрім цього, внаслідок нагрівання, втрачається міцність алюмінієвого сплаву більше, ніж у 2 рази. Запропоновано створення та застосування покриття, яке б витримувало робочі температури понад 2000ºС, а також ударно-пульсуючі навантаження. Пропонується детонаційно-газовий метод напилення. Він характеризується універсальністю матеріалів: від полімерів до тугоплавкої кераміки, любі метали і сплави. Напилені частинки володіють високою кінетичною енергією. Покриття характеризується високою міцністю, яка сягає 180…200 МПа, твердістю HRCe 60, мінімальною шпаринністю. Температурний вплив при напиленні на заготовку незначний. Запропоновано послідовність підготовчих операцій. Зміцненню підлягали поршень та жарове кільце на детонаційно-газовій установці «УН-102». Застосовувався маніпулятор, що використовує енергію пострілу установки. Отримані поверхні характеризуються регулярною макроструктурою (хвилястістю). Нанесенню підлягав нікель-алюмінієвий сплав. Товщиною покриття – 150…270 мкм, твердість – HV 550, адгезія до основи – 94…100 МПа. Результати досліджень на деталях циліндро-поршневої групи засвідчили зниження робочих температур, внаслідок припрацьовування покриття та якісного ущільнення камери згорання. Довговічність кілець становить 1,6·106…2,3·106, що свідчить про значне підвищення опору втомі та ресурсу роботи. Запропонована технологія є придатною та рекомендується до впровадження у серійне виробництво.
Бібліографічний опис: Детонаційно-газове зміцнення деталей двигунів внутрішнього згорання / Е.А. Фролов, С.В. Попов, С.Г. Ясько, О.В. Орисенко // Відкриті інформаційні та комп'ютерні інтегровані технології : зб. наук. пр. – Х. : НАУ «ХАІ», 2021. – Вип. 91. – С. 55–61. – Doi: 10.32620/oikit.2021.91.04
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/13442
Розташовується у зібраннях:Кафедра галузевого машинобудування та мехатроніки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4_Фролов.pdfОсновна стаття446.65 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.