Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/13345
Назва: Temperature-humidity regime in the operation of the roofs of historic buildings = Температурно-вологісний режим при експлуатації дахів історичних будівель
Автори: Семко, О.В.
Філоненко, О.І.
Гасенко, Л.В.
Магас, Н.М.
Руденко, В.В.
Тематичні ключові слова: attic floor
insulation
temperature and humidity conditions
горищне перекриття
утеплення
температуровологістний режим
Дата публікації: 2021
Видавництво: Національний університет "Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка"
Анотація: The article presents the experience of developing engineering solutions for the restoration and preservation of cold pitched attic structures on the example of a historic building in Poltava. A preliminary design solution for the thermal modernization of the attic floor was analyzed, which included the placement of mineral wool insulation in the attic in accordance with requirements of DBN V.2.6-31:2016 with a thickness of 250 mm. Increasing the thickness of the insulation to modern requirements for energy efficiency on a reinforced concrete floor could lead to a decrease in the temperature in the attic, which, in turn, would not contribute to the melting of snow on the roof, which occurred in the last 70 years of the building's operation. A possible increase in snow load along with cooling of the steel truss elements to -20°C can cause brittle fracture of truss elements made of boiling steel. The thickness of the insulation along the attic floor should be taken no more than 100 mm in order to reduce transmission heat losses and maintain a positive temperature in the attic space.
В статті представлено досвід розробки інженерних рішень з відновлення та збереження конструкцій холодного скатного горища на прикладі історичної будівлі в м. Полтава, які дозволять попередити втрату несучої здатності конструкцій та уникнути теплових відмов у горищному просторі. Було виконано обстеження несучих та огороджувальних конструкцій горища, несучими конструкціями покриття є сталеві ферми, елементи яких з’єднані за допомогою заклепок. За час експлуатації практично кожна з ферм зазнала значних деформацій окремих елементів, ймовірніше за все під час пожежі у 1943 році, які були локально підсилені. Для подальшої безаварійної експлуатації сталевих ферм покриття було рекомендовано антикорозійну обробку всіх відкритих сталевих елементів покриття, виконання страхувального підсилення спирання на нижній пояс ферм збірних залізобетонних набірних плит, прибирання старого утеплювача з горищного перекриття Було проаналізовано попереднє проектне рішення термомодернізації горищного перекриття, яке включало розміщення мінераловатного утеплювача на горищі згідно вимог ДБН В.2.6-31:2016 товщиною 250 мм. Збільшення товщини утеплювача до сучасних вимог з енергоефективності на залізобетонному перекритті могло привести до зниження температури на горищі, що, в свою чергу, не буде сприяти таненню снігу на покрівлі, яке відбувалося останні 70 років експлуатації будівлі. Можливе збільшення снігового навантаження разом із охолодженням сталевих елементів ферми до -200С може викликати крихке руйнування елементів ферми, виготовлених з киплячої сталі. Товщину утеплювача по горищному перекритті слід прийняти не більше 100 мм з метою зменшення трансмісійних тепловтрат та підтримання позитивної температури у горищному просторі. Також для збереження існуючого тепловологісного режиму горищного простору рекомендується відновити аераційні щілини на рівні карнизів та гребеневої планки.
Бібліографічний опис: Temperature-humidity regime in the operation of the roofs of historic buildings / O.V. Semko, O.I. Filonenko, L.V. Hasenko, N.M. Mahas, V.V. Rudenko // Збірник наукових праць. Серія: Галузеве машинобудування, будівництво = Academic journal. Series: Industrial Machine Building, Civil Engineering / голов. ред. С.Ф. Пічугін. – Полтава : Нац. ун-т ім. Юрія Кондратюка, 2021. – Вип. 2 (57). – С. 47–52. – https://doi.org/10.26906/znp.2021.57.2584
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/13345
Розташовується у зібраннях:Кафедра будівництва та цивільної інженерії
Кафедра автомобільних доріг, геодезії та землеустрою
ЗНП. Серія: Галузеве машинобудування, будівництво. 2021. № 2 (57)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
7.pdfнаукова стаття1.13 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.