Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/11347
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПтащенко, Л.О.-
dc.contributor.authorЧечелашвілі, М.Ю.-
dc.date.accessioned2023-01-12T13:40:22Z-
dc.date.available2023-01-12T13:40:22Z-
dc.date.issued2018-11-08-
dc.identifier.urihttp://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/11347-
dc.descriptionPtashchenko L.O. The social responsibility of business in the period of globalization / L.O. Ptashchenko, M.Yu. Chechelashvili // Розвиток фінансового ринку в Україні: проблеми та перспективи : матеріали VІ Всеукр. наук.-практ. конф., 08 листоп. 2018 р. – Полтава : ПолтНТУ, 2018. – С. 62-63.uk_UA
dc.description.abstractThese processes are even more grave in Georgian and Ukrainian reality. Georgian and Ukraine companies sourcing corporate codes in order to announce the willingness of the capital market and potential investors to rely on business ethical and cultural norms. But there are some contradictions: On the one hand, business tries to introduce international principles of transparency, ecological security and partial solutions to society's problems; оn the other hand, companies are doing their own assets for stabilizing the firm's stability in crisis conditions. Under such conditions, the principles of social responsibility of Georgian and Ukraine business should be developed with consideration of modern World Trends. The principles of social responsibility can be taken to a higher level of business, to increase its competitiveness in international markets at the expense of sharing the common rules of international ethical and cultural norms and performing business rules. In the modern stage the social responsibility of the business becomes the main vector of business humanization.uk_UA
dc.description.abstractУ статті розглянуто соціальну відповідальність бізнесу як основний вектор гуманізації бізнесу на сучасному етапі розвитку суспільства.uk_UA
dc.language.isoen_USuk_UA
dc.publisherПолтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюкаuk_UA
dc.subjectglobalizationuk_UA
dc.subjectsocial responsibilityuk_UA
dc.subjectbusinessuk_UA
dc.subjectcorporationsuk_UA
dc.subjectsocietyuk_UA
dc.subjectглобалізаціяuk_UA
dc.subjectсоціальна відповідальністьuk_UA
dc.subjectбізнесuk_UA
dc.subjectкорпораціїuk_UA
dc.subjectсуспільствоuk_UA
dc.titleThe social responsibility of business in the period of globalization = Соціальна відповідальність бізнесу в період глобалізаціїuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
dc.identifier.udc336-
Розташовується у зібраннях:Кафедра фінансів, банківського бізнесу та оподаткування

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Збірник 08.11.2018_2003.pdfтези2.46 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.