Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/11332
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГайтан, О.М.-
dc.date.accessioned2023-01-12T07:12:07Z-
dc.date.available2023-01-12T07:12:07Z-
dc.date.issued2022-12-
dc.identifier.urihttp://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/11332-
dc.descriptionHaitan O.M. Gender Balance Ensuring in IT field: Ukrainian Study Case / O.M. Haitan // 2022 IEEE 17th International Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT). – Lviv, 2022. – P. 288-291.uk_UA
dc.description.abstractThe paper considers gender balance ensuring in the Ukrainian IT field. Learning outcomes in STEM courses (math and physics) are analyzed as a background for the IT sector formation. The results of External Independent Assessment demonstrate 3% more successful results for girls than boys in STEM courses. In all cases, the distribution has a positive skewness. The dependence of the gender parity index on the IT-specialties and higher education level (positive ratio) is shown. The gender profile of IT field is made. Some brief recommendations are given to overcome the social stereotypes and gender gap.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherНаціональний університет «Львівська політехніка»uk_UA
dc.subjectgenderuk_UA
dc.subjectстатьuk_UA
dc.subjectfemaleuk_UA
dc.subjectжіноча статьuk_UA
dc.subjectgender equalityuk_UA
dc.subjectгендерна рівністьuk_UA
dc.subjectgapuk_UA
dc.subjectрозривuk_UA
dc.subjectinformation technologyuk_UA
dc.subjectінформаційні технологіїuk_UA
dc.subjecteducationuk_UA
dc.subjectосвітаuk_UA
dc.subjectdistributionuk_UA
dc.subjectрозподілuk_UA
dc.titleGender Balance Ensuring in IT field: Ukrainian Study Case = Забезпечення гендерного балансу в ІТ-сфері: український досвідuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Розташовується у зібраннях:Кафедра комп'ютерних та інформаційних технологій і систем

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
toc_merged.pdfанотація до статті271.28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.