Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/10985
Назва: Improving the marketing of natural mineral water on the example of PJSC «Myrhorod Mineral Water Plant» = Удосконалення збуту природної мінеральної води на прикладі ПАТ «Миргородський завод мінеральних вод»
Автори: Чичуліна, К.В.
Добрянська, В.В.
Тематичні ключові слова: integrated assessment
marketing
marketing research
комплексна оцінка
маркетинг
маркетингові дослідження
Дата публікації: 2020
Видавництво: European Journal of Molecular & Clinical Medicine
Анотація: PJSC "Myrhorod Mineral Water Plant was chosen as the object of research of the scientific article. PJSC "Myrhorod Mineral Water Plant" and its trademark "Myrhorodska" are widely known and popular among consumers. To analyze the attitude of consumers to the products of PJSC "Myrhorod Mineral Water Plant", a marketing study was conducted through a questionnaire Internet survey using google forms, the results of which revealed weaknesses in the marketing system of the enterprise. Such shortcomings are include the product portfolio has not been updated for a long time (consumers want to update it); unsatisfactory design of the products and means of advertising. An analysis was also made of the competitiveness of the products of PJSC "Myrhorod Mineral Water Plant", which consumers like the least by the method of integrated assessment of marketing objects. An expert focus group was set up to determine the list of evaluation criteria. To increase the objectivity of the assessment of the opinion of experts was used the method of the survey "Designer the L.S.Shkolnik". The main way to improve the marketing activities of the researched enterprise is the introduction of an innovative product. We have offered new products in the form of sweetened lowcarbonated water with the addition of plant extracts. The logo, the layout of the environmentally friendly "Plant Bottle" and the innovative "Myrhorod Fresh & Health Collection" trademark were also presented. The price of "Plant Bottle" is lower than the packaging currently used by PJSC "Myrhorod Mineral Water Plant". Concluding this study, we can conclude that PJSC "Myrhorod Mineral Water Plant" has a strong position in the mineral water market. But at the same time the company has weak links that require innovation to help maintain and improve the business.
Об’єктом дослідження наукової статті обрано ПАТ «Миргородський завод мінеральних вод». ПАТ «Миргородський завод мінеральних вод» та його торгова марка «Миргородська» широко відомі та популярні серед споживачів. для аналізу ставлення споживачів до продукції ПАТ «Миргородський завод мінеральних вод» було проведено маркетингове дослідження шляхом анкетного Інтернет-опитування за допомогою гугл-форм, за результатами якого виявлено недоліки в маркетинговій системі підприємства. До таких недоліків можна віднести портфель продуктів, який давно не оновлювався (споживачі хочуть його оновити); незадовільний дизайн продукції та засобів реклами. Також проведено аналіз конкурентоспроможності продукції ПАТ «Миргородський завод мінеральних вод», яка найменше подобається споживачам за методом комплексної оцінки об’єктів маркетингу.
Бібліографічний опис: Dobryanska V.V. Improving the marketing of natural mineral water on the example of PJSC "Myrhorod Mineral Water Plant" / V.V. Dobryanska, K.V. Chichulina // European Journal of Molecular & Clinical Medicine. – 2020. – Vol. 7, Issue 8. – P. 5476-5483. –https://ejmcm.com/issue_70_126_Volume+7%2C+Issue+8%2C+Autumn+2020.html
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/10985
Розташовується у зібраннях:Кафедра економіки, підприємництва та маркетингу

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
EJMCM_Volume 7_Issue 8_Pages 5476-5483.pdfосновна стаття316.87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.