Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/10348
Назва: Роль сегментації ринку у вивченні поведінки споживачів
Автори: Чевганова, В.Я.
Васюта, В.Б.
Тематичні ключові слова: ринок
маркетингова стратегія
сегментація
споживач
поведінка споживача,
Дата публікації: 2021
Видавництво: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Анотація: У статті досліджено сутність сегментації ринку та визначено її роль у вивчені поведінки споживачів. Сегментація ринку виступає важливим елементом маркетингової стратегії підприємства, при якому застосовуються різні методи та підходи визначення сегментів споживачів. Вона може мати різні моделі, що встановлюють взаємозв’язок поведінки споживача з основними критеріями, за якими відбувається їх поділ на цільові групи (сегменти), та описують процес аналізу споживачів відносно базису сегментування ринку. Зазначено основні критерії, за якими повинна відбуватися сегментація ринку. Проведено аналіз споживачів мережі продуктових магазинів «Рідне село». Здійснено сегментацію індивідуальних споживачів мережі та його конкурентів. На основі проведеної сегментації отримано соціально-демографічний портрет споживачів. Аналіз споживачів мережі продуктових магазинів «Рідне село» дозволив виявити основні цільові групи, на які можна орієнтуватися при розробці маркетингової стратегії у майбутньому. Доведено, що сегментація ринку дозволяє вирішити головні питання щодо вивчення поведінки споживача, оскільки кожен товар може бути успішно проданий лише на певних сегментах ринку. Конкурентна перевага при цьому полягає у більш повному задоволенні потреб певного сегменту споживачів при мінімальних витратах ресурсів на обслуговування цього сегменту. Зазначено, що принцип ведення бізнесу провідних світових компаній полягає у тому, що ними виробляються лише ті товари, які потрібні споживачу, ймовірність продажу яких доведено маркетинговими дослідженнями, в основі яких знаходиться сегментація ринку. Наголошено на необхідності для вітчизняних підприємств проведення постійного аналізу споживачів, виявлення цільових сегментів для прийняття ефективних рішень щодо продажів та виробництва, а саме, формування ефективної маркетингової стратегії підприємства. Сегментація ринку при розробці маркетингової стратегії сприятиме постійному пошуку стратегічних цільових груп споживачів і зосередженню діяльності продавця (підприємства-виробника) саме на задоволення їх потреб. Це забезпечить йому конкурентні переваги та підвищення результатів діяльності у перспективі.
Бібліографічний опис: Чевганова В.Я. Роль сегментації ринку у вивченні поведінки споживачів / В.Я. Чевганова, В.Б. Васюта // Галицький економічний вісник. – 2021. – Т. 71. № 4. – С. 116-122. – URL: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.04.116
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/10348
Розташовується у зібраннях:Кафедра економіки, підприємництва та маркетингу

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Чевганова_Васюта.pdf711.8 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.