Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/1418
Назва: | Дидактичні основи навчання природничих предметів на засадах еколого-еволюційного підходу |
Автори: | Рибалко, Л.М. |
Тематичні ключові слова: | еколого-еволюційний підхід навчання природничих предметів дидактичні засади природничо-наукова освіта |
Дата публікації: | 2-лип-2015 |
Видавництво: | Полтава |
Анотація: | Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.09 – теорія навчання. – Інститут педагогіки НАПН України, Київ, 2015. У дисертації відображено результати наукового дослідження проблеми навчання природничих предметів на засадах еколого-еволюційного підходу в загальноосвітніх навчальних закладах. Розкрито сутність та зміст поняття «еколого-еволюційний підхід», виявлено та обгрунтовано концептуальні ідеї еколого- еволюційного підходу (ідею еволюції й ідею екоцентризму). Схарактеризовано особливості еколого-еволюційного підходу до навчання природничих предметів, розкрито його методологічні принципи та світоглядний аспект шкільної природничо-наукової освіти в контексті еколого-еволюційного підходу. Науково обгрунтовано дидактичні основи реалізації еколого-еволюційного підходу в навчанні природничих предметів (концепцію, дидактичні умови, принципи та закономірності навчання), які візуалізовано у дидактичній моделі організації навчання природничих предметів на засадах еколого-еволюційного підходу. Розроблено та експериментально перевірено технологію навчання біології на засадах еколого-еволюційного підходу, яка втілює науково обгрунтовані дидактичні основи реалізації еколого-еволюційного підходу в навчанні природничих предметів в практику шкільного навчання біології. Схарактризовано розроблену систему навчально-методичного забезпечення з біології, що включає: підручники з біології для 6 та 8–11 класів, навчальні посібники з біології для учнів 7-10 класів, методичний посібник для вчителів, довідник для учнів, в змісті яких втілено ідеї еколого-еволюційного підходу. Результати педагогічного експерименту довели ефективність розроблених дидактичних основ реалізації еколого-еволюційного підходу в навчанні природничих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах, доцільність використання еколого-еволюційного підходу в шкільній практиці. |
Бібліографічний опис: | Рибалко Л.М. Дидактичні основи навчання природничих предметів на засадах еколого-еволюційного підходу в загальноосвітніх навчальних закладах / Л.М. Рибалко / Автореф. дис. на здобуття наук. ступеня док. пед. наук за спеціальністю 13.00.09 - теорія навчання. - К. : Пед. думка, 2015. - 40 с. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://reposit.pntu.edu.ua/handle/PoltNTU/1418 |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра фізичної культури та спорту |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
aref-Rybalko.pdf | Автореферат дисертації | 1.22 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.