Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/1418
Назва: Дидактичні основи навчання природничих предметів на засадах еколого-еволюційного підходу
Автори: Рибалко, Л.М.
Тематичні ключові слова: еколого-еволюційний підхід
навчання природничих предметів
дидактичні засади
природничо-наукова освіта
Дата публікації: 2-лип-2015
Видавництво: Полтава
Анотація: Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.09 – теорія навчання. – Інститут педагогіки НАПН України, Київ, 2015. У дисертації відображено результати наукового дослідження проблеми навчання природничих предметів на засадах еколого-еволюційного підходу в загальноосвітніх навчальних закладах. Розкрито сутність та зміст поняття «еколого-еволюційний підхід», виявлено та обгрунтовано концептуальні ідеї еколого- еволюційного підходу (ідею еволюції й ідею екоцентризму). Схарактеризовано особливості еколого-еволюційного підходу до навчання природничих предметів, розкрито його методологічні принципи та світоглядний аспект шкільної природничо-наукової освіти в контексті еколого-еволюційного підходу. Науково обгрунтовано дидактичні основи реалізації еколого-еволюційного підходу в навчанні природничих предметів (концепцію, дидактичні умови, принципи та закономірності навчання), які візуалізовано у дидактичній моделі організації навчання природничих предметів на засадах еколого-еволюційного підходу. Розроблено та експериментально перевірено технологію навчання біології на засадах еколого-еволюційного підходу, яка втілює науково обгрунтовані дидактичні основи реалізації еколого-еволюційного підходу в навчанні природничих предметів в практику шкільного навчання біології. Схарактризовано розроблену систему навчально-методичного забезпечення з біології, що включає: підручники з біології для 6 та 8–11 класів, навчальні посібники з біології для учнів 7-10 класів, методичний посібник для вчителів, довідник для учнів, в змісті яких втілено ідеї еколого-еволюційного підходу. Результати педагогічного експерименту довели ефективність розроблених дидактичних основ реалізації еколого-еволюційного підходу в навчанні природничих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах, доцільність використання еколого-еволюційного підходу в шкільній практиці.
Бібліографічний опис: Рибалко Л.М. Дидактичні основи навчання природничих предметів на засадах еколого-еволюційного підходу в загальноосвітніх навчальних закладах / Л.М. Рибалко / Автореф. дис. на здобуття наук. ступеня док. пед. наук за спеціальністю 13.00.09 - теорія навчання. - К. : Пед. думка, 2015. - 40 с.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://reposit.pntu.edu.ua/handle/PoltNTU/1418
Розташовується у зібраннях:Кафедра фізичної культури та спорту

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
aref-Rybalko.pdfАвтореферат дисертації1.22 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.