Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/1302
Назва: Адресні інвестиції у інтелектуальний капітал
Автори: Козаченко, Г.В.
Погорелов, Ю.С.
Тематичні ключові слова: інтелектуальний капітал
підприємство
інвестиції
оцінювання
цінні співробітники
адресність
Дата публікації: тра-2014
Видавництво: СНУ ім. В. Даля
Анотація: Метою статті є виклад загальних положень щодо адресних інвестицій в інтелектуальний капітал підприємства. Методи дослідження: монографічний аналіз, семантичний аналіз, методи угрупування та узагальнення. Основні результати. Інтелектуальний капітал сьогодні є невід’ємною частиною загального капіталу суб’єктів господарювання поряд з фінансовим та промисловим. Він має накопичуватися та постійно відтворюватися, для чого потрібні відповідні інвестиції. Переважну частку інтелектуального капіталу становить людський капітал, що складається з ноу-хау, знань, практичних навичок, вмінь і досвіду працівників організації, їхньої освіти і творчих здібностей. Людський капітал постійно розвивається, умовою чого є, з одного боку, постійний розвиток та удосконалення носіїв некодифікованого знання – працівників підприємства або організації, а, з іншого, інвестиції. Інвестиції в інтелектуальний капітал підприємства слід розглядати як всі види інвестиційних витрат у вартісній формі на його персонал, які сприяють зростанню продуктивності праці, зміцненню ринкової позиції підприємства та його вартості. Такі інвестиції відрізняються від інвестицій в інші види капіталу. Суттєвим недоліком сучасного інвестування в інтелектуальний капітал підприємств або організацій є його загальний характер, тобто безадресність. Тому необхідно виявити, якими знаннями володіють працівники підприємства, з’ясувати, чи будуть ці знання корисними для підприємства, і якщо так, то всебічно підтримати таких працівників. Такі процедури надають змогу виявити головних носіїв некодифікованих знань на підприємстві. І вкладання коштів в їхню підтримку, навчання та розвиток, а також стимулювання використовувати їхні знання в діяльності підприємства слід розглядати як інвестиції в інтелектуальний капітал. Завдяки виділенню груп співробітників підприємства з різною цінністю інвестиції в інтелектуальний капітал можуть здійснюватися не взагалі, а адресно для конкретних співробітників або їхніх груп. Адресність інвестицій в інтелектуальний капітал сприяє обґрунтованості визначення ефективності інвестицій. Процедура виявлення головних носіїв некодифікованих знань проводиться за результатами опитування. Результати опитування можуть бути доповнені об’єктивними оцінками, які отримують з використанням певних показників, а також особистісними характеристиками. Отримані оцінки цінності співробітників підприємства можуть найти різноманітне застосування. Інвестиції в інтелектуальний капітал призначені, перш за все, для інвестиційної підтримки цінних працівників. Завдяки виділенню груп працівників підприємства з різною цінністю інвестиції у інтелектуальний капітал можуть здійснюватися адресно
Бібліографічний опис: Козаченко Г.В. Адресні інвестиції у інтелектуальний капітал / Г.В. Козаченко, Ю.С. Погорелов // Економіка. Менеджмент. Підприємництво : зб. наук. праць Східноукр. нац. ун-ту ім. В. Даля. - Луганськ : СНУ ім. В. Даля, 2014.- Вип. 26, ч. 1.- С. 199-207.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://reposit.pntu.edu.ua/handle/PoltNTU/1302
Розташовується у зібраннях:Кафедра фінансів, банківського бізнесу та оподаткування

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Козаченко_Погорелов_Адресні.PDF474.57 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.