Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/10178
Назва: Current trends in transport planning = Сучасні тенденції у транспортному плануванні
Автори: Гасенко, Л.В.
Литвиненко, Т.П.
Ткаченко, І.В.
Ельгандур, М.
Тематичні ключові слова: transport planning
street-road network
inclusive environment
individual eco-friendly vehicles
universal design principles
транспортне планування
вулично-дорожня мережа
інклюзивне середовище
індивідуальні екологічні транспортні засоби
принципи універсального дизайну
Дата публікації: 2020
Видавництво: Національний університет "Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка"
Анотація: The settlements' infrastructure development, aimed at satisfying, first of all, the needs of motorists, is accompanied by powerful negative changes in the conditions of human life. Now problems of providing conditions for moving by individual environ mental vehicles, pedestrian traffic and, in particular, for the low-mobility groups of the population are becoming more relevant. In the article is analyzed and summarized the world experience of urban street-road network reconstruction in accordance with the change of priorities that has occurred in the theory of transport planning. It singled out 2 basic options for the redistribution of space between pedestrians, cyclists, public and private transport: 1) narrowing of lanes for private transport; 2) reducing the number of lanes for private transpor.
Розвиток інфраструктури населених пунктів, спрямований на задоволення насамперед потреб автомобілістів, супроводжується потужними негативними змінами в умовах людської життєдіяльності. Світовий досвід доводить, що навіть інвестуючи значні кошти у розвиток вулично-дорожньої мережі для розв’язання складних проблем автомобільного транспорту, неможливо вирішити проблему перевезень у великих містах, забезпечивши комфортне пересування автомобілів. Не випадково найкращі з точки зору транспорту міста у світі (Копенгаген, Берлін тощо) використовують так звану піраміду пріоритетів, яку радять застосовувати при прийнятті рішень, що стосуються проєктування та реконс трукції вулично-дорожньої мережі. На першому місці в цій піраміді стоять пішоходи, на другому – велосипедисти, на третьому – громадській транспорт, потім – комерційний транспорт, на останньому місці – приватний автотранспорт. Навіть виклики пандемії сприяли саме такому розподілу пріоритетів, коли в деяких великих містах Європи адміністративними заходами частину проїжджої частини вулиць віддали пішоходам та велосипедистам. В Україні останнім часом також спостерігається тенденція до зміни пріоритетів у теорії транспортного планування. Зміна пріоритетів знаходить відображення в оновлених нормативних документах України. У статті проаналізовано й узагальнено світовий досвід проєктування та реконструкції вулично-дорожніх мереж населених пунктів відповідно до сучасних тенденцій у транспортному плануванні. У результаті аналізу закордонного і вітчизняного досвіду виокремлено два базові варіанти перерозподілу простору між пішоходами, велосипедистами, громадським та приватним транспортом: 1) звуження смуг для приватного транспорту (що дозволяють оновлені нормативні документи України); 2) зменшення кількості смуг для приватного транспорту (розглянуто три основні варіанти такого перерозподілу.
Бібліографічний опис: Current trends in transport planning / L.V. Hasenko, T.P. Lytvynenko, I.V. Tkachenko, M.Elgandour // Збірник наукових праць. Галузеве машинобудування, будівництво. – 2020. – № 2 (55). – С. 82-88.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/10178
Розташовується у зібраннях:Кафедра автомобільних доріг, геодезії та землеустрою
ЗНП. Серія: Галузеве машинобудування, будівницво. 2020. № 2 (55)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ЗНП_2020_55_Гасенко.pdfстаття791.23 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.